Thursday 3 September 2009

Kura-kura menyayi..


Dulu kn..dulu ku selain merangkak2..aku juga suka menyayi..hari2 menyayi..kata orang bleh hilangkan tension..btol ke x diri in x pasti..haha..merangkak hingga makin sesak..sesak terbahak2..mencari air menitis di bibir..kadang-kadang bila menyanyi dan mendengar lagu2 ni mcm2 akan difikirkan..mcm menjemput pelbagai emosi untuk turuti cerita menyayi..menyayi hingga malam ke pagi..x henti-henti...sedih?gembira?suke sgt?sweet?sakit hati?benci? mesti akan timbul ble dgr lagu yg menarik emosi..diriku pernah merasa lagu sbgai pnyimpan memori..bila ku mendegar lagu ini ku mengingat ia..bila ku dengar ini ku ingat mereka..mcm2la..bila bunyi bersatu kau milikku..haha...kadang2 sedih ble tringat kenangan dulu2...iyala..dulu ku rasa dunia ini bagai mainan yg penuh kegembiraan...tp kini ku mula mengerti ia penuh dugaan...kalau dulu..ku merangkak melihat kartun2 kegemaranku..kini ku berlari mencari impianku...sukar untuk ku mengejar arnab2 yg pantas...tapi ku tahu..jika akalku digunakan arnab juga mesti terleka dan tewas dgnku..)Aku suka lagu wajahmu-adam ahmad..bila ku dgr lagu ni msti ku mula terbayang seorang makhluk f yg pernah singgah padaku...satu ketika dulu...namun ku kura-kura yg selalu membisu...tidak penah memberitahu..)
Dulu masa mula ku di tadika kura-kura..ku menangis di tinggal atuk ku..)ku sntiasa ingat masa itu..atukku dh meninggal(Al-Fatihah)..aku nakal2 jgk dlu..pernah diriku sorok payung org..girl ni..bapak girl ni cari aku..haha..aku dhla merangkak lmbat bertindak..ditangkap aku dan ku masuk ke cengkerang malu sesangat...)Masa ku tadika dulu..ku pandai melukis..melukis di papan hitam...haha...ku mendapat pelukis terbaik di tadika dulu..kenangan selalu di hatiku...


No comments:

Post a Comment